Co należy zrobić, aby rozmowa z klientem przebiegła pomyślnie?

Rozmowa z potencjalnym klientem może na początku być trudna. Warto poćwiczyć sobie wcześniej, poświęcić trochę czasu na przemyślenie pytań i oferty.

Gdy dojdzie już do spotkania, warto na początku porozmawiać o luźniejszym temacie, np. o zainteresowaniach klienta, jego karierze. Taka rozmowa buduje zaufanie, porozumienie z klientem. Przechodząc do przedstawienia oferty, do konkretnej rozmowy, pamiętaj, żeby zrobić to w gładki sposób. Czym łatwiej będzie Ci przejść do rozmowy handlowej, tym łatwiej będzie się rozmawiało. Ważne jest też doprecyzowanie faktów o kliencie. Można zadać otwarte pytania, które skłonią do przemyślenia potrzeb, które można ulepszyć poprzez współpracę. Wysłuchaj potrzeby, czego oczekuje. Przedstawiaj korzyści, które będą znaczące z korzystania z oferty, sposoby, które ułatwią klientowi funkcjonowanie w świcie biznesu. Jeśli prezentacja oferty przebiegła pomyślnie, nawiązanie współpracy zakończy się finalizacją transakcji. Musi jednak zostać zaproponowana współpraca. Pomoże w tym wyczucie odpowiedniego momentu, np. gdy klient sprawia wrażenie zainteresowanego. Po każdej rozmowie zanotuj pytania, uwagi i skargi. Następnym razem pomogą Ci przy przygotowaniu się do kolejnej rozmowy.

Dodaj komentarz